-
prevenirea instalării unor tulburări de limbaj și comunicare;
-
evaluare, diagnosticare și intervenție în tulburările de limbaj și comunicare la copii (întârzierea în dezvoltarea limbajului; dislalia, dizartria; rinolalia; afazia; tulburări de voce; tulburări de ritm și fluență-bâlbâială; tulburări de scris-citit) și adulți (dizartrie, afazie, tulburări de voce, tulburări de ritm și fluență-bâlbâială);
-
evaluare, diagnosticare și intervenție în tulburările de limbaj și comunicare survenite pe fondul diferitelor tablouri de tulburări și dizabilități (TSA-tulburări din spectrul autist; tulburări specifice de învățare-dislexie, disgrafie, discalculie; dizabilitate neuro-motorie; dizabilitate intelectuală; dizabilități senzoriale-auditive și vizuale; tulburări emoționale și comportamentale; tulburări de dezvoltare);
-
elaborarea unui plan de intervenţie personalizat;
-
observarea copilului/elevului în mediul şcolar şi consilierea cadrelor didactice;
-
program de stimulare/antrenare a funcţiilor cognitive pentru elevi;
-
tehnici de modelare a accentului şi de formare a abilităţilor de comunicare în limba română;
-
consilierea părinților (aparținătorilor) în vederea asigurării unui mediu stimulativ, adecvat dezvoltării limbajului copiilor;
-
pregătirea, formarea părinților (aparținătorilor), educatorilor și specialiștilor interesați de domeniul tulburărilor de limbaj și comunicare prin workshop-uri, sesiuni de formare și cursuri de specialitate;
-
promovarea și implementarea serviciilor de ”terapie a limbajului online”;
-
crearea de resurse materiale și procedurale de specialitate;
-
derularea unor activități de cercetare în domeniul terapiei limbajului și al comunicării pentru a identifica modalități demonstrate științific de diagnosticare și intervenție;