Blog

DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR DE COMUNICARE ȘI SOCIALIZARE.

DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR  DE COMUNICARE ȘI SOCIALIZARE 2018_Ateliere Logos CBH, în parteneriat cu CMV-CH și Octofun  organizează ateliere pentru copii cu vârsta între 3-6 ani pentru dezvoltarea abilităților de comunicare socială, prin tehnici logopedice specifice. Atelierele se desfășoară pe grupuri de maxim 5 copii, pe intervalele de vârstă: I- 3-4 ani II-4-5 ani III- 5-6 ani Debutăm […]

read more

Tulburările din spectrul autist (TSA)

Termenul de tulburări din spectrul autist (TSA) prezent în DSM-5 înlocuieşte toate tulburările care se regăseau în trecut sub termenul de autism infantil, autism, autismul lui Kanner, autism înalt functional, tulburări pervazive de dezvoltare sau alte tulburări dezintegrative ale copilăriei şi sindromul Asperger. Se reduce astfel posibilitatea ca aceeaşi persoană să primească diferite diagnostice de […]

read more

Tulburări de voce

Tulburările de voce reprezintă o categorie diagnostică caracterizată prin afectarea parametrilor producției vocale: intensitate, înălțime, flexibilitate, inteligibilitate, calitate, muzicalitate etc. Tulburarea de voce presupune afectări la nivelul corzilor vocale sau la nivelul traseului fono-articulator, ceea ce înseamnă că logopedul poate să ofere servicii de abordare terapeutică de specialitate, urmând indicațiile medicului curant foniatru. Abordarea tulburării […]

read more

Afazie

Afazia reprezintă o tulbuare de limbaj complexă, unde componenta neurologică, alături de cea psiholingvisticică, conferă specificitate demersului de abordare și intervenție. Afazia este întâlnită în special la adulți și se caracterizează printr-o gamă diversă de tulburări manifestate atât la nivelul limbajului oral (anomia, dissintaxie, agramatisme, tulburări de pronunție, tulburări de ritm și fluență, jargonafazie, imposibilitate […]

read more

Dizartrie

Dizartria reprezintă o tulburare care presupune afectarea nivelului fonetico-fonologic al limbjaului (din acest punct de vedere dizartria este o formă de tulburare de pronunție), care apare pe fondul unei afectări de natură neurologică (din acest punct de vedere manifestarea simptomatologică în dizartrie se aseamănă cu cea din tabloul afazic, însă nivelul afectării se rezumă la […]

read more

Dificultăţi specifice de învăţare-dislexie, disgrafie, discalculie

Dificultățile specifice de învățare reprezintă acea categorie de tulburări de învățare care pot fi delimitate diagnostic prin excludere, adică tulburările se instalează în absența dizabilităților senzoriale, a leziunilor cerebrale sau a microsechelarității, a dizabilității intelectuale sau a carențelor educaționale. Subliniem importanța realizării distincției dintre dificultățile specifice de învățare (care au manifestare în contextul dezvoltării tipice) […]

read more

Tulburări de ritm şi fluenţă

Tulburările de ritm și fluență reprezintă o categorie diagnostică ce se caracterizează prin afectarea fluidității producției verbale prin: blocaje articulatorii; poticniri; spasme articulatorii; disritmii- încetinrea sau accelerarea ritmului vorbirii; prezența pauzelor articulatorii prelungite sau neadecvate; repețitii de sunete, silabe și/sau cuvinte; prelungirea sunetelor și silabelor; prezența ticurilor și a mișcărilor comportamentale de deblocare; prezența simptomatologiei […]

read more

Rinolalie

Rinolalia este o tulburare de pronunție asociată cu o tulburare de voce caracterizată fie prin hiponazalizare (în pronunția sunetelor nazale din limba română „m” și „n” aerul expulzat din plămâni în procesul articulator nu poate străbate și traseul nazal, sunetele fiind pronunțate fără caracterul specific nazal, asemănător suntelor „b” și „d”), fie prin hipernazalizare (în […]

read more

Tulburări de pronunţie (articulare)

Tulburările de pronunție (articulare) se referă la acea categorie diagnostică ce se caracterizează prin afectarea laturii fonetico-fonologice a limbajului. Cu alte cuvinte sunetele vorbirii, fonemele sunt pronunțate alterat de către copil. Tulburarea de pronunție poate să se instaleze atât în condițiile dezvoltării tipice (aici cel mai întâlnit diagnostic este cel de dislalie), cât și în […]

read more

Întârzierea în dezvoltarea limbajului

Întârzierea în dezvoltarea limbajului (un posibil termen sinonimic este retardul lingvistic) reprezintă o abatere de la evoluția firească, naturală a procesului de achiziție a limbajului. Abaterea se concretizează mai ales sub aspect temporal, cu alte cuvinte, copilul parcurge etapele de achiziție a limbajului într-un ritm diferit față de cel tipic. În acest fel, întârzierea în […]

read more